Program COVID – Gastro – Uzavřené provozovny se spustí v pondělí 18. ledna.

16. 1. 2021

Program COVID – Gastro – Uzavřené provozovny se spustí v pondělí 18. ledna.

Vážení klienti, MPO včera zveřejnil výzvu k podávání žádostí o podporu v programu COVID – Gastro – Uzavřené provozovny (dále jen „Výzva“). Žádosti je možné podávat od 18. 1. 2021 od 9:00 hodin do 1. 3. 2021 do 16:00 hod.

Program podpory COVID – Gastro – Uzavřené provozovny (dále jen „Program“) je určen podnikatelským subjektům, kterým byl přímo na základě krizových opatření vlády v rámci nouzového stavu, vyhlášeného od pondělí 5. října 2020 na území ČR, zakázán nebo výrazně omezen prodej zboží nebo prodej a poskytování služeb, a tím snížena schopnost generovat tržby.

1. Základní informace k programu:

i. Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9:00 hodin do 1. března 2021 do 16:00 hod. prostřednictvím informačního systému přístupného z Portálu AIS MPO.

ii. Podpora v rámci Výzvy bude za období od 9. října 2020 do 10. ledna 2021.

iii. Výše podpory činí 400 Kč za každého pracovníka a den, po který byla činnost na podkladě vládních opatření omezena. Počet dnů je dán dobou mezi 9. říjnem 2020 a 10. lednem 2021, kdy pro daný sektor platila omezení daná krizovými opatřeními vlády, jde tak až o 79 dní.

Do výpočtu se počítají pracovníci působící v daném sektoru (a/nebo spolupracující osoby OSVČ a/nebo jednatelé se smlouvou o výkonu funkce jednatele), kteří byli k 31. říjnu 2020 přihlášení k platbě pojistného na České správě sociálního zabezpečení.

iv. Podpora je poskytována na náklady na provoz a udržení podnikatelské činnosti, jako jsou osobní náklady, náklady na materiál, služby (vč. např. leasingu), odpisy, daně a poplatky, splátky úvěru, režijní náklady apod. Uznatelné náklady jsou od února 2020 do 10. ledna 2021.

v. Výchozí alokace finančních prostředků pro Výzvu činí 2,5 mld. Kč.

vi. Žádosti lze podávat, upravovat i hodnotit; uvolňování dotačních prostředků však bude možné až po udělení notifikace Programu Evropskou komisí, která stále probíhá.

vii. Ověření identity žadatele bude probíhat prostřednictvím prostředku pro elektronickou identifikaci. Podrobnosti o jednotlivých prostředcích elektronické identifikace naleznete na informačním webu eIdentita.cz. Všechna potřebná potvrzení a formuláře jsou pro žadatele připraveny v informačním systému.

2. Kdo může o podporu žádat?

A. Výzva se vztahuje se na vymezený okruh krizovými opatřeními zasažených sektorů, a tím definovaných oprávněných žadatelů, uvedených v Příloze 2 Výzvy.

B. Žadatel musí mít zaměstnance v pracovním poměru, a/nebo spolupracující osobu OSVČ, a/nebo jednatele se smlouvou o výkonu funkce jednatele.

C. Vzhledem k omezení podnikatelské činnosti žadateli poklesly tržby, a to za období 4. čtvrtletí roku 2020 oproti 4. čtvrtletí roku 2019 s tím, že pokles tržeb byl alespoň o 30 % (v případě zahájení podnikání až po datu 1. října 2019 se porovnává období oproti třetímu čtvrtletí 2020).

D. Podmínkou pro čerpání podpory bude, že žadatel neukončí svou činnost ve lhůtě nejméně tří měsíců od získání podpory.

 

V Praze dne 16. ledna 2021

Mgr. Petr Jezdinský, právník (s podporou webových stránek Ministerstva průmyslu a obchodu a České tiskové kanceláře)