Pandemie koronaviru na fluktuaci zaměstnanců přímý dopad neměla.
Vážení čtenáři, pandemie koronaviru podle potravinářských řetězců příliš neměla přímý dosah na fluktuaci zaměstnanců, ten byl případně minimální.
Společnosti se ji snaží dlouhodobě snižovat nebo alespoň držet na stabilní úrovni. Obchodní sítě momentálně nabízejí mnoho volných brigádnických pozic, podle některých po loňském přetlaku zájem uchazečů o brigády klesl. Toto zjištění vyplývá z ankety ČTK mezi obchodními řetězci.
V Kauflandu se fluktuace zaměstnanců podle mluvčí společnosti Renaty Maierl lehce snížila, a to v řádech desetin procent.
Firma podle ní nyní zaměstnává zhruba 26.000 lidí, včetně brigádníků a matek na mateřské dovolené. Kaufland má momentálně podle Maierl dost volných brigádnických míst.
„Počet uchazečů je lokálně velmi odlišný, neexistuje přímá úměra mezi velikostí města a počtem uchazečů,“ uvedla.
Penny Marketu se podle jeho mluvčího Tomáše Kubíka daří fluktuaci dlouhodobě snižovat. Za poslední čtyři roky klesla o třetinu. Nižší byla podle Kubíka i v loňském roce, ale jednalo se podle něj spíše o důsledek soustavné práce firmy než efekt pandemie. V Penny podle Kubíka v současnosti pracuje kolem šesti tisíc zaměstnanců.
„Díky nejširší síti téměř 400 prodejen po celé republice patříme mezi významné zaměstnance především v regionech, v menších městech a městysech,“ řekl. Společnost teď zaměstnává také asi dva tisíce brigádníků, podle Kubíka se jich hlásí dostatek.
V hypermarketech Globus byla podle jejich mluvčí Anety Turnovské fluktuace vždy na rozumné úrovni, kde se drží i v současné době. Pro společnost pracuje přibližně pět tisíc lidí. I v případě výpomoci ve většině případů spolupracuje se stálými brigádníky.
Největší zájem o brigády podle Turnovské mají studenti, učňové nebo matky na mateřské dovolené. „Brigádníky uplatňujeme nejčastěji na prodejní ploše. Specifická je pak práce v našich výrobách, pekařství a řeznictví, kde je potřeba řemeslné know-how. Zde jsou nejčastěji našimi brigádníky učňové daných oborů, se kterými spolupracujeme dlouhodobě při školních praxích,“ oznámila.
Tesco nedávno uvedlo, že nabízí až 600 volných míst pro brigádníky. Situace na pracovním trhu je podle manažerky náboru firmy Dominiky Staškové srovnatelná s roky 2018 a 2019.
Loni společnost podle ní evidovala velký přetlak uchazečů, letos nastal naopak značný pokles poptávky po brigádách. Tesco podle Staškové preferuje vzhledem k důkladnému zaučení minimální délku brigády na měsíc, ideálně vyhledává lidi k dlouhodobé spolupráci.
V Praze dne 14. srpna 2021
Mgr. Petr Jezdinský, právník (s použitím ČTK)